Facebook sa mení na Meta – kryptomeny zareagovali

Najpodstatnejšou správou včerajšieho dňa bolo oficiálne oznámenie zo strany CEO Facebooku, Marka Zuckerberga. Ten sa prostredníctvom video streamu vyjadril na niekoľko tém spojených s danou spoločnosťou, pričom najväčšou novinkou má byť najmä zmena priorít tejto spoločnosti. S tou príde aj zmena mena či tickeru, ktoré majú byť oveľa bližšie ku kryptomenám ako tomu bolo doteraz, na čo poukazuje aj rast niekoľkých kryptomenových projektov takmer instantne po Zuckerbergovom oznámení.

Metaverse ako priorita – o čo ale ide?

Facebook má pred sebou evidentne úplne novú etapu. Aj takúto správu sa snažil predstaviť Mark Zuckerberg, ktorý včera povedal, že Facebook zmení svoje meno na Meta. Rovnako zmení aj svoj ticker, pod ktorým sa bude obchodovať, a to na MVRS, k čomu má prísť dňa 1. decembra. Práve metaverse má byť podľa Zuckerberga aktuálnou prioritou pre túto spoločnosť, ktorá sa tak posunula z prístupu „Facebook first“ na „Metaverse first.“

Metaverse je stále pomerne nový koncept, aj napriek tomu, že prvé použitie tohto slova prišlo ešte v roku 1992 v románe Snow Crash od Neala Stephensona. Metaverse má predstavovať virtuálny svet, v ktorom používatelia medzi sebou interagujú prostredníctvom digitálnych avatarov. Tento zdieľaný online priestor môže byť použitý takmer na čokoľvek, od rôznych sociálnych interakcií, cez hry až po prácu.

Aj zmena mena či tickera tak má reflektovať zmenu priorít tejto spoločnosti, ktorá sa má vo veľkom zamerať práve na vývoj vlastného metaversu. Podľa Zuckerberga totižto názov Facebook už dostatočne nevystihoval to, čo má táto spoločnosť predstavovať a aké priority či hodnoty má zastávať.

„Dnes nás všetci vnímajú ako spoločnosť zameranú na sociálne médiá, ale v našej DNA sme spoločnosť, ktorá buduje technológie na spojenie ľudí a metaverse je ďalším prirodzeným vývojovým krokom tak, ako boli sociálne siete práve v čase, kedy sme začínali.“

Aj to odznelo v oznámení, v ktorom Zuckerberg takisto povedal, že on sám vníma metaverse ako rovnako podstatný vývojový krok, akým bol mobilný internet. Už v pondelok, kedy Facebook zverejňoval svoje kvartálne výsledky, sa Mark Zuckerberg vyjadril, že táto spoločnosť plánuje do vývoju vlastného metaversu investovať viac ako 10 miliárd dolárov. Sám pritom ale vie, že špeciálna divízia a tím, ktorý sa tomuto projektu budú venovať, určite v najbližších rokoch nevykáže zisky.

To si uvedomuje aj šéf tejto divízie, Vishal Shah, ktorý povedal, že cieľom tohto projektu má byť prvotne vytvorenie spôsobov, pre tvorbu biznisu v metaverse pre čo najviac tvorcov, umelcov, vývojárov či podnikateľov. Na margo danej témy sa vyjadril nasledovne:

„V metaverse bude niekoľko odlišných druhov tvorcov. Tvorcovia, ktorí vytvárajú digitálne objekty, tvorcovia, ktorí ponúkajú služby či skúsenosti alebo tí, ktorí vytvárajú celé svety a rozhrania tak ako dnešní vývojári hier.“

Rebranding v ten najlepší čas?

Tento krok môže byť z časti vnímaný nielen ako marketingový ťah, pri ktorom sa Facebook (teda Meta) chce stať „tvárou“ či go-to spoločnosťou spojenou s Metaversom. Rovnako ale ide aj o veľmi strategický ťah, pri ktorom Facebook mení nielen svoju značku, ale takisto aj svoje zameranie a cieľové obecenstvo. To totižto v posledných rokoch prešlo veľkou zmenou a Facebook ako taký býval často kritizovaný za to, že nie je dostatočne moderný a preto prichádza o mladých používateľov.

Kritika sa na Facebook valí aj kvôli výpadku, ktorý nastal iba začiatkom októbra a spôsobil nemalý chaos nielen na tejto sociálnej sieti, ale takisto aj na Instagrame a WhatsAppe, ktoré Facebook takisto vlastní. Mimochodom, všetky sociálne siete by si podľa Zuckerberga mali zachovať svoje pôvodné mená. Výpadok, ktorý zasiahol práve všetky sociálne siete, ktoré Facebook vlastní, opätovne naštartoval debatu o tom, či táto spoločnosť stratila svoj „edge.“Aj preto môže rebranding v tomto čase priniesť nádych nového optimizmu pre danú spoločnosť, na ktoré sa kritika sypala v poslednom čase takmer z každej strany.

Metaverse kryptomeny zareagovali veľmi pozitívne

Metaverse nie je v kryptomenách úplne novým konceptom. Napriek tomu, že ešte ani nie je úplne rozšírený, pretože ide stále o relatívne ťažko hmatateľnú myšlienku (vrámci tvorby), tak v kryptomenovom svete sa dá nájsť hneď niekoľko projektov, ktoré sa vývoju takýchto vlastných digitálnych svetov už venujú. No a tie zažili veľmi príjemných pár hodín, keďže správa od Facebooku hneď niekoľko z nich posunula do dvojciferných ziskov.

Boli medzi nimi napríklad projekty ako Decentraland (MANA) so ziskom viac ako 44 %, The Sandbox (SAND) so ziskom 21 % či Enjin Coin (ENJ) so ziskom takmer 11 %. Na rast týchto tokenov upozornil na svojom Twitteri aj známy čínsky blockchain žurnalista Colin Wu, ktorý povedal, že práve vďaka zmene mena Facebooku na Meta, sa celkovo darilo väčšine tokenov z tohto sveta.  

Zdroje:

https://cryptopotato.com/, https://cryptobriefing.com/, https://cointelegraph.com/, https://blockworks.co/, https://decrypt.co/

Kontakt

Máte nejakú otázku? Spýtajte sa nás a čoskoro sa vám ozveme.

Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.

Update cookies preferences