Budweiser investoval do blockchainovej domény

Spočiatku sa do kryptomenového priestoru odvážilo len málo veľkých a svetoznámych spoločností, ale tento trend sa spolu s rastom celého trhu výrazne mení. V súčasnosti sa dá povedať, že do krypto sveta vstúpili nejakým spôsobom takmer všetky známe značky a spoločnosti. Niektoré pochopili význam kryptomien v širšom obraze a tak sa nebáli investovať priamo – Tesla a Microstrategy. Ďalšou skupinou spoločností sú tie, ktoré svojim zákazníkom ponúkajú služby a produkty spojené s kryptomenami, alebo blockchainovou technológiou. Medzi ďalšie spoločnosti, ktoré môžeme do tohto popisu zaradiť patria aj tie, ktoré investujú do „vedľajších produktov“ blockchainu – napríklad NFT, alebo blockchainových domén. Do tejto kategórie sa len nedávno zaradila aj spoločnosť Budweiser, ktorú určite všetci poznáme ako svetoznámeho výrobcu piva.

Budweiser kúpil doménu beer.eth za 30 ETH

Budweiser poznajú ľudia po celom svete a preslávili sa výrobou veľmi dobre hodnoteného piva, ktoré je zároveň aj najpredávanejším pivom v USA. Fanúšikovia tejto značky, ktorí sú zároveň nadšenci kryptomien, majú teraz ďalší dôvod na radosť. Budweiser totiž oznámil, že prostredníctvom platformy OpenSea kúpil blockchainovú doménu beer.eth za 30 ETH v hodnote približne 100 000 dolárov. Jedná sa o inovatívny spôsob vstupu a zviditeľnenia sa medzi používateľmi kryptomien. Spoločnosť pred dvoma týždňami investovala aj do NFT Toma Sachsa, za ktoré zaplatila 8 ETH.

Pridaj sa do VIP skupiny a získaj náskok pred ostatnými! VIAC INFO TU.

Medzi doménami sa však ani zďaleka nejedná o nejaký rekordne drahý nákup. Portál Godaddy.com zostavil a zverejnil zoznam 25 najdrahších domén. Na prvom mieste môžeme vidieť doménu carinsurance.com, ktorá sa predala za 49,7 milióna dolárov, druhá je insurance.com s cenou 35,6 milióna dolárov a treťou je doména vacationrentals.com, ktorá sa predala za 35 miliónov dolárov. Trh s blockchainovými doménami zatiaľ podobne drahé domény neeviduje, ale situácia sa môže čoskoro výrazne zmeniť. Údaje OpenSea ukazujú, že priemerná blockchainová doména sa predáva za 0,6085 ETH (1 820 dolárov) a celkový objem predajov za posledných 90 dní dosiahol úroveň 632,88817 ETH (1,9 milióna dolárov).

Čo stojí za stále rastúcou popularitou ETH domén?

Blockchainové domény plnia rovnakú úlohu ako tie, s ktorými sa stretávame denne (napríklad .com, .sk, .cz). Robia to však úplne iným spôsobom a svojim majiteľom prinášajú aj niečo navyše. Na takejto doméne môžete mať samozrejme zverejnenú svoju webovú stránku a je tiež možné, aby ste ju používali ako verejnú kryptomenovú adresu pre prijímanie platieb v digitálnych aktívach. Adresa v tomto formáte je samozrejme pre prípadných používateľov, alebo zákazníkov omnoho jednoduchšia, ako klasický alfanumerický reťazec znakov.

Prečítajte si tiež: Dva zaujímavé kryptomenové prieskumy – čo nám ukázali?

Obľúbenosť blockchainových domén samozrejme rastie aj na základe toho, že v dnešnej dobre je ich získanie pomerne jednoduchou záležitosťou, ktorú takmer ktokoľvek zvládne v rozsahu niekoľkých minút. Stačí aby ste navštívili niektorý z webov ponúkajúcich tieto služby, kde si môžete overiť dostupnosť domény, o ktorú máte záujem. Ak je daná doména voľná, jednoducho pokračujete v nákupe a po jeho dokončení sa stávate jej vlastníkom. Ďalšie využitie takto získanej blockchainovej domény je už iba na vašom uvážení a kreativite.

Budweiser a ďalšie spoločnosti zistili, čo znamená pojem pseudo-anonymita kryptomien

Počas procesu nákupu blockchainovej domény a ďalších NFT sa spoločnosti podarilo odhaliť svoju ethereovú adresu a následky na seba nenechali dlho čakať. Táto adresa v súčasnosti vlastní niekoľko pomerne zvláštnych NFT (obrázky penisov, pŕs a množstva výkalov), ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou nechceli a ani nekúpili. Majitelia týchto NFT často zneužívajú pseudo-anonymitu blockchainu a po zistení adresy známej spoločnosti na ňu svojvoľne zasielajú svoje „diela“. Cieľom podobných aktivít je zviditeľnenie sa a dvihnutie cien ďalších diel daného umelca. Presvedčili sa o tom aj ďalšie spoločnosti, ako napríklad VISA a Coca-Cola.

Zdroje: decrypt.co, cryptoslate.com, techstory.in

Kontakt

Máte nejakú otázku? Spýtajte sa nás a čoskoro sa vám ozveme.

Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.

Update cookies preferences