LVMH, majiteľ značky Louis Vuitton spúšťa Blockchain na sledovanie luxusného tovaru


Konglomerát luxusných značiek LVMH, majiteľ značky Louis Vuitton, sa pripravuje na spustenie blockchainu na preukázanie pravosti luxusného tovaru.

Platforma pod označením AURA, má byť spustená v máji alebo júni s so značkou Louis Vuitton a ďalšou ďalšou značkou patriacou pod LVMH, Parfums Christian Dior. Následne sa rozšíri aj na 60 ďalších luxusných značiek LVMH a neskôr možno aj na konkurenčné značky.

LVMH zamestnal na plný úväzok blockchain tím, ktorý pracoval v tajnom režime už viac ako rok a úzko spolupracoval s so štúdiom ConsenSys a Microsoft Azure.

AURA bola postavená využitím Quorum, verzie ethereum blockchainu, ktorý je zameraný na ochranu osobných údajov a bol vyvinutá spoločnosťou JPMorgan.

Ani LVMH ani jej partneri ConsenSys a Microsoft sa pred oficiálnym spustením projektu nevyjadrili. Zdroj, ktorý sa podieľal na tvorbe však pre CoinDesk povedal:

„Na začiatku bude AURA poskytovať dôkaz o pravosti luxusných predmetov s možnosťou sledovať ich pôvod zo surovín až na miesto predaja a ďalej na trhy s použitým tovarom. Ďalšia fáza platformy bude skúmať ochranu kreatívneho duševného vlastníctva, exkluzívnych ponúk a podujatí pre zákazníkov každej značky, ako aj ochranu proti podvodom s antireklamou. “

Biely štítok

LVMH ovláda viac ako 60 luxusných značiek vrátane mnohých známych mien, ako Dior, Dom Pérignon a Hublot. Skupina vykázala v roku 2018 tržby vo výške 53 miliárd USD.

Nie je to však prvý návrh blockchainu na sledovania pravosti; existujú aj iné platformy pre dokazovanie pôvodu luxusných produktov, ako napríklad Arianee alebo Vechain.

Podľa zdroja zapojeného do projektu LVMH spochybnila, prečo by mala umožniť tretím stranám postaviť sa medzi značkami a ich partnerov – najmä preto, že blockchain má byť technológiou na elimináciu sprostredkovateľov.

Zdroj dodal:

„Toto by sa malo robiť skôr vo forme priemyselného konzorcia než tretieho účastníka, ktorý prichádza na trh.“

LVMH má preto v úmysle ponúknuť službu vo forme „bielho štítku“ iným značkám vrátane konkurentov skupiny. Takže namiesto vytvárania aplikácie nejakého druhu bude AURA fungovať v pozadí značiek, ktoré ju používajú.

„Takže ak ste zákazníkom luxusnej značky, nebudete vidieť AURA; uvidíte aplikáciu Louis Vuitton alebo aplikáciu inej luxusnej značky, “vysvetľuje zdroj.

Rovnaké postavenie

To všetko znie skvele – teoreticky. Ale môže byť zložité dostať vašu konkurenciu na blockchain platformu, najmä ak ste náhodou taký veľký a vplyvný ako LVMH.

Aby sa predišlo akýmkoľvek problémom, LVMH daruje všetko duševné samostatnému (intellectual property, IP) subjektu a tento subjekt bude zase vlastnený všetkými zúčastnenými značkami,.

„Napríklad značka Gucci by sa mohla rozhodnúť pripojiť k platforme a byť akcionárom – v takom prípade by ich nárok na IP bol rovnako veľký ako nárok značky Louis Vuitton. To je hlavný rozdiel medzi týmto projektom a projektom IBM Maersk… “

Okrem toho by nástroje Quorum na ochranu osobných údajov mali zabezpečiť, že medzi značkami alebo ich zákazníkmi nebudú unikať žiadne informácie

Projekt ďalej uľahčuje spoluprácu medzi firmami a je v súlade s normami priemyslu.

Viac než CryptoKitties

Nie je prekvapujúce, že LVMH si vybrala podnikovú verziu ethereum blockchainu, keďže táto dala vzniknúť štandardu ERF-721, ne-zameniteľným tokenom (non fungible token, NFT).

Kým najznámejším príkladom NFT je hra CryptoKitties, tento druh tokenu má veľký obchodný potenciál.

Mohol by napríklad reprezentovať individuálnu kabelku a sledovať celý jej životný cyklus od farmy až po obchod, kde sa prvýkrát predávala, a potom reťazec postupných vlastníkov, ktorí ju vlastnili a ďalej predávali.

Zdroj: 1

Pridaj komentár

Zatvoriť menu
×

Cart